Image
Top
Menu
15 november 2019

Waarom wij niet meedoen met Black Friday.

Of Cyber Monday. of Singles Day. of Boxing day.

(En ja, vorig jaar deden we het wel. Maar we hebben ons bedacht!)

Black Friday / Cyber Monday is nu ook groot geworden in Nederland. Overal zie je grote kortingen, megadeals en OP = OP.

We doen er niet meer aan mee. En we leggen je graag uit waarom.

Laten we voorop stellen:
Wij houden ook van een goede deal. En kortingen geven ons een soort overwinningsgevoel: I tricked the system!

En dat is precies wat bedrijven je graag willen laten geloven.

Zodat je nog meer koopt, want het voelt als bijna gratis. Wat het natuurlijk niet is. Voor de consument niet, maar ook niet voor degene die het heeft gemaakt en ook niet voor het milieu.

Het voelt voor ons niet goed om jullie te verleiden meer en meer te kopen dan je nodig hebt. Zo dragen we alleen maar bij aan een berg van spullen.

Nu zijn wij best met duurzaamheid bezig. (joh)
Maar we zijn óók makers die producten te verkopen hebben.

Het meest duurzaam is natuurlijk om niets nieuws te kopen, om te kijken wat je hebt en dat aan te passen & te vermaken naar je wensen. Ook kan je veel tweedehands kopen, of ruilen.

En als je toch iets nieuw wilt hebben, kom dan vooral bij ons kijken!

Bij ons kan je producten vinden die naast mooi en handig zijn, ook een lange tijd meegaan. En als het kapot gaat, dan kan je het meestal zelf repareren of, als dat een brug te ver is dan helpen we je graag.

We maken onze ontwerpen uit afval van andere bedrijven en maken bewust alles zelf in eigen werkplaats. Als we al iets uit besteden, doen we dat zoveel mogelijk in de regio.

We proberen zo slim mogelijk te werken zodat jij een product kan kopen wat uniek en handgemaakt is én toch een eerlijke prijs heeft. Zodat jij een goede deal hebt, en wij van onze ontwerpen kunnen leven.

Megakortingen op onze producten voelen dan niet goed.

Want dat betekent dat we onze ontwerpen óf standaard te hoog hebben geprijsd, óf dat we onszelf in de vingers snijden met die kortingen.

Nu geven we niet nóóit meer kortingen. Maar dat is dan echt een cadeautje van ons, voor jullie. Bijvoorbeeld omdat we het superleuk vinden dat je je aangemeld hebt voor de nieuwsbrief. Of als je bij ons in aankomende zondag naar de Open Studio komt.

Zien we je 24 november in onze werkplaats?